2013. május 22., szerda

HÁTFÁJÁS

-BETEGSÉGEK ÉS GYÓGYÍTÁSUK-

A hátfájást okozhatja a helytelen testtartás, a túlsúly, más szervek betegsége, nehéz fizikai munka, cipekedés vagy akár a huzat. A fájdalom degeneratív gerincelváltozás következménye is lehet. Az évek múlásával a porckorongok fokozott elhasználódásnak vannak kitéve, hiszen folyamatos terhelés éri őket. Amikor állunk, összenyomódnak, míg fekvő helyzetünkben ismét kinyúlnak, regenerálódnak. A panaszok elsősorban a gerinc deréktáji-keresztcsonti szakaszát érintik. Az első tünetek közé tartozik általában a gerinckörnyéki izmok feszülése és merevsége, amihez a végtagokon végigsugárzó fájdalom, nehéz fej-érzés vagy a vállövben jelentkező húzó érzés is társulhat. Egyoldalú vagy túl erős terhelés esetén a porckorong kimozdulhat a helyéről, ami hirtelen fellépő és gyakran bénító fájdalmat eredményez - ezt nevezzük lumbágónak vagy isiásznak. Az efféle panaszokat elkerülhetjük, ha speciális nyújtó, illetve izomtónus- és ínszalag erősítő gyakorlatokat végzünk.


Gyógynövényes borogatás

Az izmok feszülését és merevségét többek között gyógynövényes borogatással enyhíthetjük. Mártsunk egy törölközőt forró gyógynövényes forrázatba (babér, levendula), majd tegyük a fájó testrészre. A borogatás hatását forró vizes palackkal fokozhatjuk.

Amit tehetünk:

A hideg és a meleg váltakozásán alapuló kezelések enyhítik a súlyos hátfájást, javítják a vérellátást; a megfeszült izmok ellazulnak, a fájdalom elmúlik. Különösen hatásos eljárás például az iszappakolás (termálvizes forrásból származó gyógyiszappal), a melegítés infravörös lámpával és a meleg lazító fürdő. Az izmok rugalmasságának megőrzésében segítséget nyújthat a masszázs is.

Jeges masszázs fájdalom és duzzanatok ellen
A hideg a lehető legnagyobb mértékben mérsékli a fájdalom iránti érzékenységet, és gyorsan csökkenti a duzzanatokat. Helyezzünk jégkockákat egy vászonzacskóba, és kérjük meg partnerünket, hogy néhány percen át masszírozza vele hátunk fájdalmas pontjait.


Nyújtó gyakorlatok
A következő gyakorlat a hátizmok lazítására szolgál: ereszkedjünk a padlón négykézlábra, és 10 másodpercenként váltogassuk  a "macskahát" pózt (hátdomborítás, az áll a mellkashoz nyomva) és a "lóhát" pózt (fej hátravetve, áll magasan a levegőbe emelve, homorított hát). A gyakorlatot mindennap végezzük 5 percig.

Fájdalomra fűzfakéreg
Enyhe és közepesen erős hátfájás esetén segítséget nyújthat a szlicilát tartalmú fűzfakéregből készült, gyulladáscsökkentő és fájdalomcsillapító hatású forrázat. Öntsünk fel egy kávéskanál fűzfakérget 2,5 dl lobogva forró vízzel, és hagyjuk állni 10 percig.

ÉRDEMES TUDNI
Ha a gerincünket tehermentesítve, vagyis lépcsős pozícióban fekszünk - párnával a nyakunk alatt, egy másikat a  térdünk alá helyezve-, alvás közben megfelelően ellazíthatjuk hátizmainkat.

TERMÉSZETGYÓGYÁSZAT
  • Akupunktúra
Amikor a szakember a testünk precízen megadott pontjait tővel megszúrja, azzal ellazítja az izmokat, megszüntetve a hátfeszülést és - fájdalmat.
  • Gerincmasszázs (kiropraktika)
Az elmozdult, rögzült vagy ferdén elhelyezkedő csigolyák gyakran okoznak hátfájdalmat. Ilyen esetekben a gerincmasszőr (kiropraktikus) jól képzett fogást alkalmazva enyhítheti a panaszokat. Ennek ellenére célszerű elkerülni a gerinc túlságosan gyakori "helyrerakását".
  • Homeopátia
A stressz és idegfeszültség által okozott hátfájásra a C15-ös hígítású Fhus toxicodendron nevű homeopátiás szert javasolt alkalmazni.

GERINCGYAKORLATOK
  • Erősítő edzés
Hosszan tartó hátfájás esetén megoldást jelenthet a rehabilitáció, melynek része a speciális hátizom erősítő edzés. A foglalkozások során egyszerű gyakorlatokat sajátíthatunk el, amelyek segítenek elkerülni a gerinc egyoldalú megterhelését. Ezeket a gyakorlatokat bárki elvégezheti egyedül is.
  • Úszás mint hátedzés
Egyetlen sport sem veszi igénybe annyira a hátizmokat, mint az úszás. A rendszeres úszás segít megelőzni a hátfájást.
  • "Száraz" úszás
Ha a rendszeres uszodalátogatást nem tudjuk megoldani, kipróbálhatjuk az úgynevezett "száraz" úszást. Kényelmesen feküdjünk hanyatt a matracon, emeljük fel a bal karunkat és a jobb lábunkat, ezután végezzünk velük néhány másodpercen át úszó mozdulatokat. Tartsunk szünetet, majd végezzük el ugyanezt a gyakorlatot jobb karral és bal lábbal is. A szárazon úszást gyakoroljuk naponta 10 percig.
  • Életmódváltás
A hátfájás megszüntetése érdekében szükségünk van arra, hogy aktív mozgást végezzünk, mindennapos tornával tudatosan erősítsük a has- és gerincizmokat, küzdjünk a túlsúly ellen, és hagyjunk fela dohányzással. Ha a nap túlnyomó részében ülünk vagy állunk, iktassunk be rövid tornaszüneteket.

Fájdalomcsillapításra orvosi levendulaolaj:



Miért kellene megtanulnia együtt élni a fájdalommal? 
http://www.gerincgyogyito.hu/hatfajas-derekfajas.html



FEJFÁJÁS

-BETEGSÉGEK ÉS GYÓGYÍTÁSUK-

A fejfájásnak számos fajtája létezik

  • egyszerű fejfájás
  • tenziós fejfájás
  • migrénes fejfájás
  • cluster fejfájás

http://okonatura.hu

A fejfájás a testünk által küldött vészjelzés. Gyakran a szervezet vagy az elme túlterheltségéről árulkodik. Függően attól, hogy a fájdalom milyen formában és hol jelentkezik, beszélhetünk tenziós fejfájásról, egyszerű fejfájásról, különféle fájdalmak összekapcsolódásáról és migrénes fejfájásról.
A kiváltó okok változatosak lehetnek:
a fejfájás kísérő tünete lehet a fej vagy nyak környéki izmok feszülésének, illetve egyes fertőző betegségeknek, pl. orrmelléküreg- vagy arcüreggyulladásnak.
Előfordul, hogy túlzásba vitt alkoholfogyasztás vagy dohányzás következményeként lép fel.
Az értágulat és érszűkület mellett a fejfájást ugyancsak kiválthatja az agyi nyomás változása.
Különösen erőteljes típusa a migrén, amelyhez émelygés és látáscsökkenés társulhat. Nem szükséges minden alkalommal fájdalomcsillapítót bevennünk, hiszen a természetes gyógymódok ugyanolyan hatékonyan enyhíthetik vagy megszüntethetik a fájdalmat.
Javasolható ilyenkor lazító gyakorlatok, masszázs, gyógynövényes borogatás vagy homeopátiás készítmények alkalmazása.

Aromafürdő a fájdalom csillapításért

Engedjük tele a kádat meleg vízzel. Az emulzióképző anyaghoz (olaj vagy méz) adjuk hozzá a következő illóolajokat:

-3 csepp levendulaolaj,
-3 csepp rozmaringolaj,
-3 csepp kamillaolaj.
Az oldatot keverjük el a fürdővízben. Az aromafürdő megnyugtat, és szabályozza az erek tónusát.

A FEJFÁJÁS FAJTÁI
  • Egyszerű fejfájás
Hasogató, erőteljes, lüktető. előidézheti stressz, időjárási érzékenység, magas vérnyomás, láz vagy oxigénhiány.
  • Tenziós fejfájás
Tompa, szorító, halántéktájékon érezhető fájdalom. A nyakszirten vagy a homlok környékén kezdődik, majd kiterjed az egész fejre. Az effajta fájdalmat izomfeszülés vagy helytelen testtartás válthatja ki.
  • Összekapcsolódó fejfájások
Tompa, szorító fájdalom, amely már reggel elkezdődik, és az egyes migrénrohamok között lép fel.
  • Cluster fejfájás
Éles, metsző fájdalom, amely mindig a fej azonos oldaláról, ugyanarról a helyről indul ki - rendszerint a szem környékéről. Okai ismeretlenek.
  • Migrén
Általában egyoldali fájdalom. Émelygés, hányás és látászavarok kísérik. A migrén lehet öröklődő, de az agy vérellátásnak zavara is okozhatja.

Mit tehetünk: A fejfájást hatékonyan csillapíthatják különféle vizes kezelések - borogatás, fürdő -, masszázs, akupresszúra, lazító gyakorlatok, külső ingerekkel szembeni védelem, szabad levegőn történő testmozgás, a hideg és meleg váltogatása.
  • Ingercsökkentés és pihenés
Igyekezzünk mérsékelni a kellemetlen külső ingerek mennyiségét. Szellőztessük ki a helyiséget, amelyikben tartózkodunk, a hálószobát sötétítsük el, és amennyire lehetséges, küszöböljünk ki minden zajforrást, vagy használjunk füldugót. Próbáljunk meg tudatosan ellazulni - a legjobb eredményt az autogén tréning vagy a jóga adja.
  • Egyre melegebb lábfürdő
Áztassuk a lábunkat 35°C-os vízbe. Ötperces időközönként öntsünk hozzá forró vizet, egészen addig, amíg a hőmérséklete el nem éri a 45°C-ot. ezt követően várjunk öt percet, majd kezdjük a vizet fokozatosan hűteni. Ötpercenként töltünk hozzá hideg vizet, amíg a lavór tartalma langyos nem lesz. Húzzunk gyapjúzoknit, és feküdjünk le 20 percre. A műveletnek köszönhetően az agyban lévő többletvér a lábakba áramlik.
  • Akupresszúra
Dörzsöljük meg mindkét fülcimpánkat. Ezután a hüvelyk- és a mutatóujjunkkal gyakoroljunk  nyomást az orrnyeregre a szemzugok irányába. Végül körkörös mozdulatokkal masszírozzuk meg a halántékunkat.
  • Homeopátiás fájdalomcsillapító szerek
A homeopátia a fejfájást annak típusa és megjelenési helye alapján kezeli.
  • Szúró fejfájásra Apis C9-et, 
  • hasongató fejfájásra Belladonna C9-et, 
  • szorító jellegű fejfájásra Ruta C9-et javasol. 
  • A Chamomilla C9 általánosan nyugtató hatású.


ÉRDEMES TUDNI

Bevált házi módszer fejfájás ellen: feketekávéba keverjünk néhány csepp frissen facsart citromlevet, majd apró kortyonként igyuk meg. Vigyázat: érzékeny gyomrúaknak nem ajánlott.


Bevált otthoni praktikák
  • Hűsítő borogatás

Hideg vízzel nedvesítsünk be egy törölközőt, tegyünk rá 2 csepp borsmentaolajat, és helyezzük a fájdalmas területre kb. 15 percre.
  • Burgonyás borogatás
A nyak környéki izmok feszülését enyhíti. Törjünk össze 50 dkg héjában főtt burgonyát, csavarjuk vászonkendőbe, és még melegen helyezzük óvatosan a nyakunkra. Tartsuk ott addig, amíg a kendő tartalma ki nem hűl (kb. 15 perc).
  • Tormás borogatás
Reszeljünk le egy kevés tormagyökeret, és adjunk hozzá 2 evőkanál vizet. Terítsük tiszta konyharuhára, majd azzal együtt legfeljebb 5 percre tapasszuk a nyakunkra. Ha érzékeny a bőrünk, a kezelés előtt kenjük be zsíros krémmel. az erős bőrirritáció enyhítheti a fejfájást.

Minden alkalmazás előtt konzultáljon orvosával!

KERINGÉSI RENDELLENESSÉGEK - Betegség-gyógyítás

Alacsony vérnyomás
Szív- és érrendszeri zavarokat előidézhet többek között az alacsony vérnyomás. A hipotónia annak eredményeként alakul ki, hogy a vér nem megfelelően áramlik az erekben, és nem jut elegendő vér a szervekbe.

Galagonya - A galagonya fontos szerepet tölt be a keringési zavarok természetes kezelésében. A növény levelét, virágát és gyümölcsét egyaránt alkalmazzák a szívműködés szabályozására, valamint a vérkeringés javítására. naponta háromszor egy csésze galagonyatea segítséget nyújt a túl magas vagy túl alacsony vérnyomás enyhébb eseteiben, továbbá enyhe szívritmus-zavar esetén.

Számos különféle szív- és érrendszeri megbetegedést értünk "keringési rendellenesség" alatt. Leggyakoribb okuk a magas vérnyomás (hipertónia). Mivel általában nem kíséri semmilyen tünet, az érintett gyakran nincs tudatában a betegségének. Amikor a hipertónai hatásai érzékelhetők, rendszerint már visszafordíthatatlan károsodás érte a szívet, az ereket, az agyat vagy a szemet. A magas vérnyomásnak nincsenek egyértelmű előidéző okai. Ha mégis sikerül ezeket idejekorán feltárni, enyhén emelkedett értékek esetében alkalmazhatunk természetes gyógyszereket. A túlságosan alacsony vérnyomás tünetei azonban kezdettől fogva érzékelhetők. Fáradékonyságban, hosszas reggeli kábultságban vagy hirtelen felállás esetén bekövetkező szédülésben mutatkozik meg. A természetgyógyászat számos módszert kínál alacsony vérnyomás ellen. Hasonlóan a szívritmuszavar ellen is,  amelyet például a szervezet elektolit-egyensúlyának felborulása, vagyis egyes ásványi anyagok - például a kalcium, a nátrium, a kálium és a magnézium - normálistól eltérő szintje okoz.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masszázs

Masszázs

111

lap tetejére